Cel mai bun produs prepay de internet mobil din țară

Trăim practic în pragul deceniului 3 al secolului XXI. A avea internet mobil la telefon deja nu mai e un lux sau un moft, ci o necesitate pentru majoritatea oamenilor.
Probabil, dacă ești un utilizator mediu de internet, ai nevoie de 2–5 GB lunar pentru smartphone. Un abonament de internet mobil nu pare o soluție, pentru că 10 GB sunt prea mulți pentru tine. Iar un pachet Voce gen Tigru 150 cu 4 GB internet incluși costă prea scump, poate, pentru tine. Posibil să nici nu vrei să semnezi un contract și să-ți iai obligația unui abonament.
Ei bine, singura soluție pentru tine e să-ți cumperi un produs din categoria internet mobil la prepay. Avem 3 operatori pe piață, astfel că ai de unde alege.

Orange are oferta Internet Acum PrePay. Cu 50 de lei îți cumperi 3 GB de internet mobil, ce sunt valabili pentru utilizare timp de 30 de zile.
Moldcell are produsul Cartelă Internet. Este de fapt o copie a ofertei Orange, cu excepția faptului că sunt mai darnici: oferă 4 GB lunar pentru 50 lei.
Unite: Cartela Unite Prepay 50 lei, este, practic, o… nebuloasă. Este un produs al naibii de complicat, dar ușor de înțeles dacă îți pui capul în mișcare. Să începem:
1) Dacă îți reîncarci contul cu 50 de lei, obții… 50 de lei și 2 GB de internet gratis. Vezi bonusul Unite prepay la reîncărcare;
2) Din cei 50 de lei reîncărcați, îți poți cumpăra 2 GB de internet cu 35 de lei. Cu cei 2 GB obținuți gratis, ai 4 GB internet, plus încă 15 lei rămași în cont.
3) Cei 15 lei din cont se traduc în 150 MB internet, la tariful de 10 bani per MB. Astfel, 50 lei = 4,15 GB.
4) Dacă ți-ai cumpărat o cartelă nouă, mai primești, gratuit, un bonus de 500 MB lunar, timp de 12 luni. Deci, 50 lei = 4,65 GB.
5) A, da, să nu uităm: Rețele Sociale Gratuit. Adică navighezi fără a fi tarifat pe Facebook, Messsenger și Odnoklasniki. Cît internet gratuit înseamnă asta pentru un utilizator? Depinde deja de la individ la individ, de cît de mult navighează el pe rețelele sociale cu pricina.
În cazul meu, utilizator doar de Facebook și Messenger, în februarie am beneficiat de cel puțin 1,5 GB consumați ce nu mi-au fost tarifați de Unite. Probabil un utilizator și de Odnoklasniki ar atinge lejer 2-3 GB de internet gratuit/netarifat prin serviciul Rețele Sociale. Concluzia: 50 lei = cel puțin 7 GB internet la Unite.


Cred că pentru fiecare om este clar ca bună ziua că produsul Unite este cel mai avantajos pentru client. Oferă practic de 2 ori mai mult internet decît ofertele concurenților, la o cheltuială de numai 50 lei lunar. Așa că, dacă ai nevoie de internet mobil la smartphone, nu sta pe gînduri: ia-ți Cartela Unite PrePay Date și nu vei greși deloc.

Partea a II-a

Prima parte a articolului a fost scrisă pentru clienți, pentru cei care sunt simpli consumatori de telefonie și de internet mobil. Ceea ce va urma, însă, se adresează marketerilor, și în mod special, product managerilor.
Prima concluzie, după ce ai citit partea I, este ca Unite are cel mai bun produs de pe piață. Nu e nici pe-aproape adevărat! De fapt, este exact opusul. Cum așa? Simplu. Dar explicația trebuie să pornească de la ce este marketingul și cum ar trebui să fie produsul perfect.
Definiția mea asupra marketingului este că, este acea activitate care face un produs/serviciu cît mai vandabil (cît mai ușor de vîndut). E inspirată de la Robert Imbriale, autorul cărții “Marketingul Motivațional”. Las aici și definiția lui, ca punct de reper:
“Marketing înseamnă a face tot ce este posibil pentru a le facilita oamenilor procesul de a-ți oferi banii lor în schimbul bunurilor și/sau serviciilor tale”.
Să nu uităm și de mixul de marketing: produs, preț, promovare și distribuție.
Și atunci: cît de mult produsul Unite facilitează cumpărarea acestuia de către clienți? Sau altfel întrebat, cît de mult produsul Unite facilitează(înțelegerea și) promovarea acestuia? Cît de ușor, în calitate de consultant, îți este să vinzi un produs cu cel puțin 5 beneficii, menționate mai sus? Să nu uităm că produsul Unite este și singurul la care tu poți face apeluri Voce, comparativ cu concurenții. Deci, 6 beneficii, cel puțin, de fapt!
Cîți dintre voi, înainte de a citi acest articol, știați de aceste 6 beneficii ale Unite PrePay Date? Și cîți dintre voi știați că, cu numai 50 de lei, tu obții cel puțin 6–7–8 GB internet mobil la Unite prepay? Nu exclud că nici product managerii de la cei trei operatori de telefonie mobilă să nu fi luat în calcul toate aceste detalii, și să fi fost conștienți de ele.
Ca și marketer, cum ai putea promova produsul Unite? 500 MB bonus lunar sunt prea puțin ca să mai impresionezi pe cineva. 2 GB la 50 lei sunt mai puțin decît cei 3 de la Orange (puțin conștientizează că la Unite sunt gratis, dar la Orange cu plată). Iar Rețele Sociale Gratuit, e dificil de măsurat beneficiul, plus imposibil de comparat cu cei 3–4 GB clari obținuți de la concurenți.
Direct spus, produsul Unite este, dpdv al marketingului, un fail. O cașă totală. Comparate cu acesta, produsele concurenților sunt excepțional de simple și de ușor de înțeles. Iar cel mai bun produs este, bineînțeles, Cartelă Internet de la Moldcell. Pentru că este cel mai ușor de vîndut, și îți lasă din prima impresia că ar fi și cel mai avantajos/darnic de pe piață (dar nu este).
Printre altele, țin minte cum, cînd lucram la Unite și încercam să le explic prietenilor și cunoscuților beneficiile acestui produs, mereu primeam răspunsuri de genul: ‘’Gata, am înțeles!’’, ‘’Hai că m-ai săturat!’’, și chiar unul: ‘’M-ai zaibit cu Unite-ul tău’’. Îmi era mereu imposibil să le enumăr toate beneficiile și să-i fac să înțeleagă cît de avantajos era acest produs versus ofertele concurenților.
De aia și unul din principiile mele de lucru în #productmanagement era: “Make it simple”. Cu cît un produs este mai simplu, cu atît el este mai ușor de înțeles. Și de-aici și mai ușor de promovat, și de vîndut. Acum, asta nu ar trebui de exagerat pînă la eliminarea tuturor beneficiilor pentru simplificarea produsului. Dar dacă tu poți să creezi cel mai bun produs de pe piață, utilizînd doar 1–2 avantaje (esențiale), atunci fă-o.
La final, îți pot spune: dacă ești doar client de telefonie mobilă, cel mai avantajos produs prepay de internet mobil pentru tine, este, de departe, produsul Unite. Așa că nu sta pe gînduri, folosește-l!
Dar cel mai bun produs de pe piață, din punct de vedere al marketingului, este Cartelă Internet de la Moldcell. Așa că, dacă ești product manager sau marketer, mai bine te-ai inspira în crearea produsului tău de la Orange și Moldcell.

Comentarii