Cum încearcă Orange să-și eficientizeze produsul PrePay

Articol publicat prima dată pe medium.com.

Se știe foarte bine că Orange are cel mai prost produs prepay din țară. Probabil acest lucru se înscrie într-o strategie Orange de a-și migra clienții de la prepay la abonament. Se observă clar o continuitate între ofertele Orange de la prepay și cele de abonament: lucru lăudabil, ținînd cont că unii operatori de la noi își creează produsele haotic, în replică la acțiunile concurenților.
Veniturile pe telefonie mobilă ale Orange sunt în scădere din 2013, cu un impuls de scădere din 2016, cînd au lansat oferta actuală de la prepay. În aceste condiții, cei din product management de-acolo încearcă tot felul de tactici și chițibușuri de a-și rentabiliza produsul.
Săptămîna asta am primit un SMS de la Orange în care eram informat că “din 19.03.2019 reîncărcarea contului cu sume de la 50 lei va oferi 3 luni de perioada activă și 9 luni perioadă inactivă”. Altfel spus, vor înjumătăţi perioada activă, de la 6 la 3 luni, obligîndu-şi utilizatorii să-și reîncarce mai des contul. O acțiune simplă de eficientizare a produsului, în detrimentul avantajelor pentru clienți.
În mod ironic și amuzant, măsura lor lovește direct în mine. Principalul motiv pentru care mă mai folosesc de Orange prepay este Numărul Magic. Încărcîndu-mi contul cu 50 lei odată la 6 luni, obțin posibilitatea de a vorbi gratis și nelimitat cu un număr la un cost lunar de doar 8,33 lei. Acum însă, costul îmi va fi dublat la 16,67 lei.
Cîți consumatori se află într-o situație identică sau similară cu a mea, nu știu. Însă probabil destul de mulți, dacă ținem cont că acum 10 ani pentru majoritatea Orange era singurul lor operator, iar în prezent a avea 2 numere de telefoane este deja o normă.
Partea proastă legată de această acțiune este că ea pare una disperată, și totodată nu bine gîndită. Există cel puțin 2–3 mari carențe care fac cam inutilă acțiunea dată:
  1. Așa cum pînă acum nu aveai pentru ce să cheltui banii reîncărcați, pentru că produsul este unul prost, așa va rămîne situația și în continuare. Dacă în ultimii 2,5 ani am strîns peste 250 lei pe cont, care stau neutilizați, acuma voi aduna acești bani de 2 ori mai repede, dar oricum nu voi avea pentru ce să îi folosesc;
  2. Serviciul “Sună încă o lună”. Cu doar 15 lei îți poți prelungi perioada activă pe 2 luni. Adică costul meu lunar pentru a mă folosi de Numărul Magic ar fi de numai 7,89 lei;
  3. Serviciul “Transfer Credit”. Adică posibilitatea de a-ți transfera banii pe contul altui utilizator, care ar avea nevoie de aceștia. Chiar ieri am transferat cuiva 60 lei. Dacă ținem cont de această posibilitate, costul meu de a utiliza gratis și nelimitat un număr Orange se poate reduce în genere la ZERO.
Să nu să se înțeleagă prin acest articol că eu m-aș plînge, sau m-ar deranja, mișcarea Orange. Nici pe-aproape. Soarta face că la moment sunt norocosul posesor al unui produs de telefonie mobilă, cu care vorbesc cu numai 40 bani pe minut cu orice utilizator Orange. Plus mai revezi şi cele 3 momente de mai sus.
Doar că, de la un operator care muncește consistent de a-și crea imaginea de companie inovativă, te-ai aștepta parcă la ceva mai mult de la ea, la alt fel de acțiuni. Vreau să dau ca exemplu aici oferta pe Date postpay din noiembrie anul trecut: una foarte inteligentă și creativă. Pe un cîmp de bătălie (internet mobil dedicat) pe care Unite și Moldcell s-au “bătut” binișor în 2018, Orange si-a lansat promoția mai tîrziu, dar terminînd anul, practic, cu cea mai bună ofertă de pe piață.
De subliniat că oferta actuală Orange prepay împlinește în martie 2 ani, devenind deja obosită. Se cere parcă ceva nou pe acest segment de la ei. Printre altele, în PriceList-ul lor pe prepay scrie că Extra Opțiunile vor putea fi activate pînă la 30.06.2019. Să însemne asta că din iulie vom avea o ofertă nouă? Nu știu. Dar știu sigur că ar fi un lucru binevenit.

Comentarii